Ospitalità Collegio S. Vincenzo

HOSPITALITY

San Vincenzo College is managed by the ASP Collegio Morigi – De Cesaris and  offers hospitality to students enrolled on  universities of the city of Piacenza, such as Politecnico di Milano , Università Cattolica del Sacro Cuore,  Università di Parma  and Conservatory of Music “Giuseppe Nicolini”.

San Vincenzo College has adopted a special call for applications for allocation (DSU) for the year 2022-2023.

If you want to take part you can find all info here:

Long-term stays are given priority.

It is mandatory to sign the hospitality contract (also by a co-obligator), the privacy policy and the delegation to collect correspondence and parcels (if you intend to receive them).

ROOMS

The beds are 89, divided into single rooms and double rooms all with private bathrooms, or single rooms with shared bathroom with another single (same sex).

The price of the room includes weekly cleaning.

The bed linen and towels are the responsibility of the student, the winter blankets are available for the students.

The rooms are comfortable and equipped with bed, desk, wardrobe  and TV antenna.

TARIFF accademic year 2022 /2023

ACCOMMODATION SINGLE ROOM WITH PRIVATE BATHROOM

(If includes accomodation,15 breakfasts,15 meals a month in the collegio’s canteen

€ 653,00 / month

ACCOMMODATION IN A DOUBLE ROOM WITH BATHROOM

€ 508,00 / month

ACCOMMODATION IN SINGLE ROOM WITH COMMON BATHROOM WITH ANOTHER SINGLE

€ 598,00 /  month

The fees are inclusive of VAT at 10%

THE SERVICES AVAILABLE TO GUESTS ARE:

• STUDY ROOM with spacious tables and comfortable chairs.
  • TV ROOM with external smoking area;
  • AIR CONDITIONING in all areas of the college
  • TERRACE, EXTERIOR GALLERY AND GREEN AREA to enjoy a relax
  • KITCHENS with induction cooktop, microwave, little kitchen cabinet and refrigerating room for each guest
  • GYMNASIUM free, with tapis roulant, cyclette and weightlifting;
  • LAUNDRYequipped with professional washing and dryers machines
  • ASSISTANTS During the office closing hours, two college students are available to contact for any emergency
  • CANTEEN will be availble on september/october 2021
  • ACCESS TO THE COLLEGE guests will be provided with a badge that allows entry and exit at all hours.
  • BIKE PARKING
  • FREE Wifi

The college is open all year round with competitive prices!

The strategic position offers the possibility to reach all the universities and the city center on

foot or by the means preferred by students: THE BICYCLE!

In order to proceed with the booking it is necessary to pay a deposit equal to two months in      advance.

For further  more info please don’t hesitate to contact ASP COLLEGIO MORIGI DE CESARIS to :          ospiti@collegiomorigi.it

——————————————————————————————————————

Gestito dalla ASP Collegio Morigi – De Cesaris, offre ospitalità a giovani studenti e studentesse iscritti a tutti gli atenei della città di Piacenza, come Politecnico di Milano, Università Cattolica del Sacro Cuore, Università di Parma e iscritti ai corsi del Biennio e Triennio del Conservatorio Nicolini.

Per il Collegio San Vincenzo la ASP Morigi – de Cesaris, si è dotata di un apposito bando per il diritto allo studio (DSU) per l’anno 2022-2023.

Se vuoi partecipare puoi trovare qui tutte le info:

E’ data precedenza a soggiorni di lungo periodo.

E’ d’obbligo sottoscrivere il contratto di ospitalità (anche da parte di un coobbligato), l’informativa sulla privacy e la delega al ritiro della corrispondenza e dei pacchi (se si intende riceverne).

Camere:

I posti letto sono 89 suddivisi, in camere singole, camere doppie tutte con servizi privati, oppure singola con bagno in comune con un’altra singola (solo per persone dello stesso sesso).

Nel prezzo della stanza è inclusa la pulizia settimanale.

La biancheria da letto e da bagno è a carico dello studente, le coperte invernali sono a disposizione degli ospiti.

Le camere sono confortevoli, arredate con letto, scrivania, armadio, mensole e appendiabiti

Prezzi anno 2022 /2023

SAN VINCENZO – ALLOGGIO IN CAMERA SINGOLA CON BAGNO

(I prezzi comprendono: allogio+15 colazioni +15 pasti al mese nella mensa del collegio)

€ 653,00 / mese

SAN VINCENZO – ALLOGGIO IN CAMERA DOPPIA CON BAGNO

€ 508,00 / mese

SAN VINCENZO – ALLOGGIO IN CAMERA SINGOLA CON BAGNO COMUNE CON ALTRA SINGOLA

€ 598,00 / mese

Le rette sono comprensive di IVA al 10%

I SERVIZI A DISPOSIZIONE PER GLI OSPITI SONO:

• SALE STUDIO silenziose con tavoli spaziosi e sedie comode.
  • SALA TV con balcone per fumatori
  • ARIA CONDIZIONATA in tutte le aree del collegio
  • TERRAZZA E LOGGIATO per godersi un po’ di sole nelle pause studio
  • CUCINA una in ogni piano, dotate di piani di cottura ad induzione, lavelli, forni elettrici, forni a microonde, di armadietti a disposizione per poter mettere le proprie stoviglie, e celle frigorifero per ogni ospite.
  • PALESTRA ad uso gratuito, dotata di tapis roulant, cyclette, pesi e panca.
  • LAVANDERIA dotata di lavatrici e asciugatrici professionali (costo 2 euro)
  • ASSISTENTI nelle ore di chiusura del ufficio sono a disposizione due studenti del collegio a cui ti puoi rivolgere per qualsiasi emergenza.
  • MENSA servizio di colazione,pranzo e cena.
  • ACCESSO AL COLLEGIO gli studenti verranno dotati di un badge che permette l’entrata e l’uscita a tutte le ore.
  • PARCHEGGIO BICI e WI-FI

Il Collegio è aperto tutto l’anno, a prezzi accessibili e competitivi.

La posizione strategica del collegio ti offre la possibilità di raggiungere tutti gli atenei e il centro della città a piedi.

Per procedere con la prenotazione è obbligatorio il versamento di cauzione in anticipo pari a due mensilità.

Per altre info contattare l’Asp all’indirizzo email ospiti@collegiomorigi.it e al 0523 338551

N.B. Nel collegio non è possibile mettere la residenza

CARTA CONTO The account card thet makes your life easier